De macht van de publiciteit

Op hun maandelijkse bijeenkomst konden de Medewerkers van Groot-Bijgaarden een blik achter de schermen werpen van Kerknet. Niemand minder dan Koen VLAEMINCK, de coördinator kwam alles haarfijn en toch wel een stukje technisch, uit de doeken doen.

Vooreerst wees hij erop hoe het internet ons leven beheerst: de macht van de publiciteit op ons lijf geschreven, voortgaand op welke sites wij surfen, welke bestellingen wij plaatsen op internet, kortom: alles weten ze van ons. Niet alleen bevreemdend, maar ook beangstigend! Kerknet is daarin meegegaan.

Kerknet is ontstaan op initiatief van Kardinaal Danneels met als doelstellingen: de gemeenschap vertellen en praktische info geven (nieuws), inspireren, verbinden ondersteunen wie actief is in de kerk, en verdiepen (digitale cursussen).

Het DNA van Kerknet is inclusief (geen controversen opzoeken), persoonlijk, menselijk, begeesterend en nederig.

Kerknet heeft uitdagingen: het bereik doen stijgen, een band creëren tussen off en online, financieel rondkomen, personaliseren, de steeds versnellende technologische evolutie volgen en de bewustwording en de expertise in de kerk bevorderen. Dus: nog veel werk aan de winkel.

Een heel deugddoende en vooral leerrijke avond.

Lieve Grypdonck • Medewerkers van Don Bosco, Medewerkers van Don Bosco - Groot-Bijgaarden • geplaatst op 16 december 2019