Grote opkomst voor diakenwijding Leo, Nilesh en Fred
Lees meer
Op woensdag 15 maart heeft Don Bosco Vlaanderen & Nederland haar nieuwe website gelanceerd. In beide landen zijn er opgeteld meer dan 100 Don Bosco-organisaties die zich inzetten voor duizenden, vaak kwetsbare, jongeren. Het verbindende element is dan ook het uitgangspunt van de nieuwe website.
“Iedereen heeft weleens van Don Bosco gehoord. Of dat nu van een school, een speelpleinwerking of een jeugdhulpvoorziening is”, vertelt Tim Bex, coördinator media en communicatie bij Don Bosco Vlaanderen & Nederland. “Maar heel wat mensen kennen het verhaal achter die organisaties niet. Toch is dit het verbindende element, het unique selling point, het verhaal en de pedagogiek van Don Bosco.”
Een pedagogiek die al bijna twee eeuwen meegaat. “Op onze nieuwe website zetten we vooral in op storytelling”, gaat Tim verder. “Wie is Don Bosco en waarom inspireert hij onze organisaties nu nog steeds in hun manier van werken? Dat staat centraal. Op onze vorige website kon je allerlei randinformatie vinden, maar de basis ontbrak. De missie en visie en het erfgoed dat al onze organisaties mee uitdragen, vormen de leidraad van onze nieuwe website.”
De website wordt officieel beheerd door de Salesianen van Don Bosco. “Maar we focussen niet alleen op de salesianen”, besluit Tim. “In Vlaanderen en Nederland bereiken onze organisaties duizenden, vaak kwetsbare, jongeren. We willen dan ook niet in hokjes denken, maar zien ons als één grote beweging: de Don Boscofamilie. Onze website moet dan ook voor iedereen toegankelijk zijn: voor mensen die reeds deel uitmaken van deze familie, maar evengoed voor mensen die ons verhaal willen ontdekken.”
‘Een thuis voor jongeren’ is de toepasselijke slogan voor Don Bosco Vlaanderen & Nederland.